Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud Stijn - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud Stijn - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

27 Januari 2014 | Australië, Sydney

Sydney, Maandag 27 januari 2014
Weer; ’s morgens nog bewolkt 20C, ’s middag onbewolkt 30C
Lekker uitgeslapen, computer aangesloten weer gecheckt, veerdienst naar Manly gecheckt en om 09.30 vertrokken we naar de ferry.
Kaartjes gekocht voor Manly en in de rij wachten op de boot van 10.00. Ligt Sydney achterin de baai en dus wel een km of 10 van de zee. Manly ligt als een soort Zandvoort aan zee aan de kust. Dus met de gewone veerboot heb je een prachtige trip over en door de haven met zicht op de stad, Opera House en Sydney Harbour Bridge. Who needs a special harbour tour?
Heerlijk op dek in het zeewindje. Niet eens echt koud ondanks dat het bewolkt was.
Na een half uurtje waren we in Manly en nadat we de winkelstraat hadden doorlopen kwamen we bij het strand. Lekker op een trappetje gezeten en naar mensen op het strand en in de zee gekeken. Genoeg te zien. Mannen in zee op surfboard, vrouwen flaneren of liggend op een badhanddoek op het strand. En inmiddels kwam langzamerhand de zon door. Heerlijk na een uurtje was het geheel onbewolkt en liep de temperatuur tot in de 30C. geweldig. Toch nog een mooie warme dag.
Kopje Cappuccino gescoord, magneetjes gekocht en een bakje opgezocht op weer een ander uitkijkpunt. Nu aan de haven/baai kant. Bootjes die voor anker liggen, zwemmers en knullen die stoer vanaf de pier doeken.
Even een broodje gescoord bij Subway en op de pier in het zonnetje verder van het uitzicht genoten. Lekker het kleurenschema bijwerken. Inmiddels van wit naar rood, rood bruin nu toch wel doorbakken bruin.
Maar goed al met al waren we na een uurtje of 3 toch wel uitgekeken en hebben de ferry terig gepakt. Op het voordek in het zonnetje recht op Opera House en Sydney Harbour Bridge af terug naar het centrum.
Daar aangekomen het Opera House nog maar eens bezocht. Altijd een leuk plaatje bij een toch wel imposant gebouw. En er waren ook allemaal tentjes o kunstgras rond het gebouw geplaats. Ja wat wil je, na Australia Day gisteren was het vandaag de nationale vrije dag en dus veel publiek op de been. En mooi weer, dus alles was goed bezet.
Inmiddels zijn we van ons rondje en bezichtiging in het hotel. Even bijkomen en straks weer naar Darling Harbour. Toch het Hard Rock Café maar nog eens opzoeken.

Zo we zijn er weer. Was maar een kort bezoekje….na nog een rondje Darling Harbour waren we om 19.00 bij Hard Rock Café. Meteen een Hurricane besteld. Lekker hoor! Ook een duo plate met spareribs en chicken was lekker. Maar na zo’n 1,5 uur waren we eigenlijk al te moe om nog aan andere dingen te denken. Dus eigenlijk maar terug naar het hotel. Even lekker chillen en bijtijds naar bed. Toch nog wel moet geworden vandaag van al het rondlopen en kijken.
Vroeg naar bed dan maar en morgen koffers pakken, uitchecken en naar het vliegveld. Dan is het echt voorbij……jammer hoor.

Nu dit was ook het laatste bericht en de foto’s. We zien jullie allemaal komende dagen/weken met verhalen etc. etc.