Bright to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud Stijn - WaarBenJij.nu Bright to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud Stijn - WaarBenJij.nu

Bright to Sydney

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

26 Januari 2014 | Australië, Sydney

Bright naar Albury en Sydney, Zondag 26 Jan 2014, Australia Day!
Weer: onbewolkt 25-30C, later in Sydney wolk drijvend en 20C
’s Morgens bijtijds op want de planning was om 10.00 af te rijden.
We hadden dan ook een aardige rij dag voor ons. Eerst naar Albury (Thurgoona eigenlijk) 114km. Dat is dan 1,5 uur rijden. Dan door naar Sydney wat nog 550 km en 6 uur rijden is. Planning was 20.00 in Sydney. Net op tijd voor het vuurwerk ter ere van Australia day. De nationale feestdag van Australië voor zeg maar onafhankelijkheidsdag.
Heel jammer om alweer afscheid te moeten nemen. Je neemt altijd te weinig dagen voor bezoek aan goede vrienden / familie eigenlijk. Maar om 10.00 reden we toch wel weg.
In Thurgoona een stop gemaakt om nog gezellig te lunchen met Frank en Thea. Nu da’s gelukt. Eerst even thuis geweest bij hen, met de community de vlag gehesen te ere van Australia dag. Volkslied gezonden en toen naar een heerlijke lunchroom. Weer zoveel gegeten dat we voorlopig geen honger meer zouden hebben.
Maar ook daar moesten we om 14.00 weg. Je kunt wel blijven omdat het zo gezellig is maar dan kom je nooit in Sydney.
Gelukkig was het rustig op de weg dus we maakten inderdaad gemiddeld 110 km per uur (max. snelheid hier), twee stops van 15 minuten en je bent netjes om 20.00 in het hotel.
Hier bleek de annulering van de kamer voor Ma niet doorgekomen dus nog even gesteggel. Maar ook dat kwam goed.
Snel naar het vuurwerk in Darling Harbour. Toch ook wel weer toen minuten lopen dus we misten het eerste kwartier./ Gelukkig ging het nog een kwartiertje door.
Dat kunnen ze hier wel, vuurwerk afsteken. Daar is het privé gepruts in NL niets bij. Doet je toch afvragen waarom we niet in NL inmiddels overgaan tot het plaatselijk professioneel afschieten van vuurwerk. VEEL mooier!
Overigens een mooie havengebied met allemaal restaurant, bars bioscopen en ander tenten. Een geweldige uitgaansgelegenheid. Wij hadden inmiddels een Hard Rock Café ontdekt dus de keuze was snel gemaakt. Natuurlijk heerlijke Hurricane’s besteld…..die maken ze nergens zoals bij Hard Rock cafés en een plate met heerlijke gerechtjes als kippenpootjes, gepofte aardappelen met knoflook, loempiaatjes, etc. En natuurlijk nog wat souvenirs opgeduikeld. Alfred even ge contact….. shotglass en pin gekocht. Voor we het wisten was het tegen twaalven. Gauw terug naar het hotel. Morgen weer een dag.