To Te Anau, Donderdag 16 Jan 2014 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ruud Stijn - WaarBenJij.nu To Te Anau, Donderdag 16 Jan 2014 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ruud Stijn - WaarBenJij.nu

To Te Anau, Donderdag 16 Jan 2014

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

16 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Weer; In Queenstown zwaar bewolkt met regen, later op weg opklaringen en in te Anau wolk drijvende lucht met een flinke wind (4-5BF), Temp in Te Anau 10-25oC
Vanochtend bijtijds op zodat we niet teveel tijd kwijt waren voor we weg gingen. Eigenlijk overbodig achteraf want het is maar 180 km en 2 uurtjes rijden. Dus omdat we om 08.45 uitgecheckt waren en weg waren we tegen 12.00 al in Te Anau. Onderweg eigenlijk ook niet veel te doen. Een redelijk vlakke weg door de valleien. Slechts een stop in Kingston. Langs de weg stond iets over een stoomtreintje….tja! Maar helaas de business bleek “out of order”. Later hoorden we dat een en ander zelfs te koop stond. Zonde hoor er stond mooi materieel met twee stoomlocomotieven met losse tender. Een leuk stationnetje en prima werkplaatsen. Het was allemaal nog redelijk netjes. Net of gisteren de deur dicht was gedaan. Maar even rond gelopen en toch een kiekje gemaakt.
Maar al met al waren we toch redelijk vlot weer weg.
Toen we Te Anau binnen reden eerst maar weer eens naar Realjourneys. Even checken of morgen e.e.a. gewoon doorgaat. Ja dus. Ze halen ons zelfs om 07.30 voor het hotel op. Kan niet mooier.
Even een vlugge check of er nog iets bijzonders te doen was hier maar eigenlijk is alles op de sounds (fjorden) gericht en ook de wandelingen waren allemaal in de ochtend al vertrokken. Dus een relax dag. Gelukkig was het lekker opengetrokken en was het zonnetje volop aanwezig.
eerst maar eens iets te eten gezocht…nu ja we zagen een tentje die zelfgebakken Pie’s verkocht dus dat waren wij ook. Lekker hoor met herten vlees erin. Flinke hap dat wel. Cappuccino erbij en lekker aan een tafeltje uit de wind in de zon. Vakantie!
Om 13.00 toch maar eens brutaal naar het hotel gereden. Kijken of de kamer al beschikbaar was. En ja hoor, dus dat was even lekker. Ingecheckt en de zooi op de kamer gezet. Internet aansluiten en alvast een berg foto’s uploaden. Dat duurt altijd even en het kan maar vast “lopen”.
Verhaaltje alvast getypt van gisteren, moest ook nog gebeuren.
Daarna toch de schoenen maar weer eens aangetrokken, fototoestel om en hop even langs het meer een wandeling gemaakt, het dorpje door, shopjes in en uit, souvenirs gekocht en….en prachtige film bekeken over het gebied in zuidwest Nieuw Zeeland, het fjorden land. Wat een film, prachtig. Zo mooi krijgen we ze denk ik niet te zien. Maar ja als je dan ook met helikopters boven zoveel plekken vliegt, door Canyon’s en fjorden, etc. Het was bijna een Imac film dus dat komt extra over.
Italiaans restaurant ontdekt, nu ja….het lijkt wel of hier alleen maar Italiaanse restaurants zijn. Dus meer gekeken welke we de beste, leukste vonden. Altijd lastig om in het buitenland een beetje te kijken welke smaken je wel en niet lekker vindt. En een echte Nieuw Zeelandse keuken is er nu ook weer niet. Dus maar iets vertrouwds uit zoeken.
Inmiddels alweer half zeven, zo maar eens even een soepie maken.